Inhoudsopgave

Kidsrun 1500 en 400 meter

Ja, er mag één begeleider per ingeschreven kind mee lopen met de kidsrun. Hiervoor hoeft de begeleider zich niet apart in te schrijven.

Voor alle afstanden, dus ook voor beide kidsrun afstanden, ligt er voor alle finishers een mooie medaille klaar. De begeleiders van de kinderen bij de kidsrun krijgen geen medaille.

Zowel bij de 400 meter, als bij de 1500 zal er een tijdsregistratie zijn. Er wordt na het evenement een uitslag gedeeld op de website. Er is bij de kidsrun geen prijsuitreiking voor de 1e drie finishers.

Er is geen prijsuitreiking bij de kidsrun, dit in verband met het leeftijdsverschil. Na het evenement zal de uitslag wel gedeeld worden via onze website en social media.

12:30 uur start kidsruns 

Het is mogelijk voorafgaand aan het evenement je startnummer, bestelde shirt en BibBits op te halen.

Vanaf woensdag 5 november t/m zaterdag 8 november kun je deze ophalen bij de Goudse Waag, Markt 35.
Openingstijden Goudse Waag: 10:00 tot 16:00 uur.

Ook is het mogelijk om je startnummer op de dag zelf vanaf 11:00 uur op te halen bij Sociëteit Concordia Gouda, Westhaven 27.

Het startnummer wordt niet opgestuurd.
Bij het startnummer zitten ook speldjes om het startnummer te bevestigen.

5, 10 km en KPN Halve Marathon

Bij de KPN Halve Marathon zijn er twee drankpunten. Na 10 km en 14.6 km. De drankpunten worden tijdig aangegeven. Ook bij de finish zal er water beschikbaar zijn voor alle deelnemers.

Bij de drankpunten is er water beschikbaar en zal geen sportdrank zijn. Mocht je toch sportdrank willen moet je dit zelf mee nemen of iemand vragen dit tijdens de loop ergens op het parcours aan te geven. Er zal fruit bij de drankpunten beschikbaar zijn, dit zal zeer waarschijnlijk een banaan en/of appel zijn. Wij proberen zo goed mogelijk van te voren in te schatten hoeveel we hier nodig hebben, toch kan het voorkomen dat dit al op dit bij één of meerder drankpunten bij de latere deelnemers. Advies is om zelf iets van voeding mee te nemen mocht je dit nodig hebben onderweg.

Nee, de route is niet volledig afgezet. Op de drukke verkeerspunten is de weg wel afgesloten en vrij van verkeer, maar voor de rest niet. Loop om die reden daarom ook zo veel mogelijk aan de rechter kant van de weg. Kijk voor meer informatie bij informatie voor omwonenden

De route staat aangeven met pijlen en er staat bij ieder kilometer een kilometerbordje.
Op de drukke punten zal een verkeersregelaar of routebegeleider staan die alle deelnemers de goede kant op stuurt.

Voor zowel de 5, 10, als op de 21,1 km zal er een prijsuitreiking zijn voor de snelste drie mannen en snelste drie vrouwen. De persoon die als eerste over de finish komt wijzen wij aan als winnaar. We kijken dan niet naar bruto en netto tijden.

  • 13:00 KPN Halve Marathon
  • 13:30 5 en 10 kilometer

De route wijkt af t.o.v. de voorgaande jaren. Tijdens de loop worden de Reeuwijkse Plassen niet meer aangedaan. Het parcours staat op de pagina Routes.

De start- en finishlocatie bevindt zich op de Markt midden in het prachtige historische centrum van Gouda. Zie ook de pagina bereikbaarheid

Ja, voor zowel de 5, 10 km als de halve marathon is er een tijdslimiet.

De 5 km moet in 45 minuten afgelegd zijn.
Voor de 10 kilometer staat de limiet op 1 uur 30.
Voor de halve marathon staat deze op 2 uur en 45 minuten.

Er zijn geen pacers aanwezig.

Onderweg, op de route van de KPN Halve Marathon, worden er op km 14, zwembad de Loete, Haastrecht, dixie’s geplaatst. Bij het start- en finishgebied zijn zijn er mogelijkheden om  een toilet te bezoeken.

Het is mogelijk voorafgaand aan het evenement je startnummer, bestelde shirt en BibBits op te halen.
Vanaf woensdag 5 november t/m zaterdag 8 november kun je deze ophalen bij de Goudse Waag, Markt 35.
Openingstijden Goudse Waag: 10:00 tot 16:00 uur.

Ook is het mogelijk om je startnummer op de dag zelf vanaf 11:00 uur op te halen bij Sociëteit Concordia Gouda, Westhaven 27.
Het startnummer wordt niet opgestuurd.
Bij het startnummer zitten ook speldjes om het startnummer te bevestigen.

Ja, dat is toegestaan, maar vanuit de organisatie raden wij aan om geen noise cancelling te gebruiken.

Start en finishgebied

Er is een tassenafgifte. Hier kunnen alle lopers kosteloos gebruik van maken. Er zijn vrijwilligers die je tas aannemen en weer terug geven.
Het afgeven is op eigen risico.
De locatie van de tassenafgifte is bij sociëteit Concordia, Westhaven 27, 2801 RD Gouda. De tassenafgifte bevindt zich op 5 minuutjes lopen van het Start- en finishgebied.
Er zijn geen douches!

Concordia is vanaf 11:00 uur geopend.

Er zijn geen lockers!

Het is mogelijk voorafgaand aan het evenement je startnummer, bestelde shirt en BibBits op te halen.

Vanaf woensdag 5 november t/m zaterdag 8 november kun je deze ophalen bij de Goudse Waag, Markt 35.
Openingstijden Goudse Waag: 10:00 tot 16:00 uur.

Ook is het mogelijk om je startnummer op de dag zelf vanaf 11:00 uur op te halen bij Sociëteit Concordia Gouda, Westhaven 27.
Het startnummer wordt niet opgestuurd.
Bij het startnummer zitten ook speldjes om het startnummer te bevestigen.

De start- en finishlocatie bevindt zich op de Markt midden in het prachtige historische centrum van Gouda. Zie ook de pagina bereikbaarheid

Bij het start- en finishgebied zijn zijn er mogelijkheden om  een toilet te bezoeken.

Onderweg, op de route van de KPN Halve Marathon, worden er op km 14, zwembad de Loete, Haastrecht, dixie’s geplaatst. 

Inschrijven

De inschrijving is gesloten. Halve Marathon Gouda hanteert geen wachtlijsten en er is geen na-inschrijving op de wedstrijddag.

26 oktober 18:00 uur is de uiterste datum/tijdstip van  inschrijving. Daarna kun je je niet meer inschrijven. Je kunt je gegevens zelf nog wijzigen t/m vrijdag 31 oktober.

Nee, op de wedstrijddag kun je je niet meer inschrijven.

Nee, wij hanteren geen wachtlijst.

Het is niet mogelijk om de inschrijving te annuleren, wel is het mogelijk om je startnummer eventueel over te geven aan iemand anders.

Ja, dat kan. Helemaal onderaan de bevestigingsmail, die je hebt gekregen, staat wijzig mijn inschrijving. Door op deze link te klikken kun je de gegevens van je inschrijving wijzigen.

Je kunt je gegevens zelf nog wijzigen t/m vrijdag 31 oktober.

Ja, dat kun je aangeven bij het inschrijven. Shirts zijn tot en met zondag 5 oktober te bestellen.

Meehelpen

Zeker, heel graag zelfs. Vul hiervoor het formulier in dat op de pagina Vrijwilligers staat. Op deze pagina staat ook meer informatie over de vrijwilligers die we zoeken.

Na de race

Ja, de foto’s worden zo snel mogelijk na het evenement op onze website gepubliceed onder de rubriek Foto’s en video’s

Deze zullen zo snel mogelijk na het evenement op onze website verschijnen en kunnen tijdens het evenement op een groot scherm gevolgd worden.

Nee. Je kan altijd een mail sturen aan de organisatie om te kijken of er achteraf iets gevonden is.